לבני שמוט - כל מה שצריך לדעת



לפני שנצלול לעומק ונלמד את המושגים והדקויות בנושא אבני שמוט לטאבון, רק רוצה לעדכן אתכם שהקהילה שלנו תוססת ומלאה בעשייה, עם עשרות טאבונים שכבר נבנו, מלא מידע מקצועי והתנסויות של החברים, אז אתם מוזמנים אלינו ללמוד וללמד.

לעניינו, בעקבות שיתוף פעולה עם חברת נעמן רפרקטורים, היצרנית היחידה בארץ של לבני שמוט וחומרים נוספים בתחום הבידוד והטאבונים, נוכל לשתף אתכם בחומרים מקצועיים שנכתבו ע"י החברה ומוצעים לכם ללמידה.


5 סיבות מדוע כדאי להשתמש בלבני שמוט לטאבון שלך:

1. שומרות על חום טוב יותר + משחררות את החום לאט יותר
מכיוון שלבני שמוט עדיפות לשמירה על חום, פירוש הדבר שאינך צריך להמשיך להבעיר אש ויכול להשתמש בפחות עץ בטווח הארוך. מאפיין נהדר נוסף הוא שהחום משתחרר בצורה שווה יותר ואטית יותר, כלומר יש פחות סיכוי לשרוף לחמים, מאפים, פיצות וכו'. לבני שמוט גם עמידות בחום לטמפרטורה גבוהה יותר מאשר לבנים רגילות.
2. עמידות לטמפרטורה גבוהה
לבנים 'רגילות' אמנם יכולות לעמוד בטמפרטורות גבוהות למדי, אך הן שונות מאוד. עם לבני שמוט אתה יכול להיות בטוח שהלבנים שלך לא הולכות להיסדק או להיות שבירות בשימוש מתמשך. אם לבנים מתחילות להיסדק זה יכול להיות שצריך להחליף לבנים, או גרוע מכך, להחליף חלקים שלמים בטבון יכול להיות יקר מאוד.
3. מחזירים אור נוסף לתנור שמועיל בזמן הבישול
בשל צבען הבהיר או הקרם לעיתים קרובות והעובדה שהן אינן משחירות בקלות כמו שעשויים לבני הבית, לבני שמוט טובות בהרבה בהחזרת אור לתנור. זה אולי לא נראה כמו עניין גדול, אבל אם אי פעם בישלתם באמצעות תנור לבנים תדעו שאור נוסף בתוך אזור הבישול עוזר מאוד. בגלל הטמפרטורות שהתנור מגיע אי אפשר להכניס אור פנימה. כן, יש אש בפנים שיכולה להפיץ מעט אור, אך לעיתים קרובות אתם תבשלו ברגע שהאש הגיעה לנקודה שהיא עשויה בעיקר מגחלים לוהטות, שמעניקות מעט אור.

4. פתרון מוכח
בדרך כלל האמרה אומרת "אם זה לא נשבר, אל תתקן את זה". לבני שמוט משמשות באופן נרחב על ידי אנשי מקצוע ונחשבות כ'מסורות' הרבה יותר - במיוחד עבור תנורי פיצה. יהיה קשה לך למצוא איטלקי - או כל לאום - חובב תנור לבנים שיציע להשתמש בלבני שמוט למעט החלק הפנימי של התנור!

5. ללא תוספים רעילים
עליכם לזכור כי אתם תשתמשו בתנור זה לבישול, ולא רק להסתכל עליו! מכיוון שללבנים סטנדרטיות משתנות כל כך בצבע ובסגנון, פירוש הדבר שהם משתנים מאוד גם במרכיבים המשמשים להכנתם. כדי להיות בטוחים שהאוכל שלך יישאר נטול כימיקלים, זו תמיד אפשרות טובה יותר להשתמש בלבני שמוט.


זהו להפעם, מוזמנים לשתף את המידע ולהצטרף לקהילת הבונים (טאבון) הגדולה בארץ!

צ'או!



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עצים וגזעים לטאבון - 5 דברים שלא ידעתם

מדריך לבניית טאבון

פרלייט או ורמיקולייט? איך בונים טאבון?